Borsodi ingatlannal kapcsolatos információk

      BORSODI

   legnagyobb ingatlan

    adatbázis !   MIKSZ

Folyamatos feltöltés
 
Lakóparkok, Új építésű Társasházak
 
Ingatlan Szervezetek
 
Ingatlan Értékbecslők
 
Ingatlan Irodák Miskolcon
 
Önkormányzatok és szervezetei
 
Ingatlan irodák a megyében
 
Ügyvédi Irodák
 
Pénzintézetek
 
Ingatlan vásárlási hitelek
 
Földhivatalok
 
Cégbíróságok
 
Földmérők
 
Építész tervezők
 
Belső építészek
 
Megyei Médiák
 
Biztosítók
 
Államigazgatási portálok
 
Végrehajtással kapcsolatban
 
APEH által regisztrált számla kibocsátók
 
Aktuális híreinknél nem teszünk ki képeket, az oldal gyorsabb megnyitása érdekében.
Aktuális híreinknél nem teszünk ki képeket, az oldal gyorsabb megnyitása érdekében. : Haldoklik az ingatlanpiac,

Haldoklik az ingatlanpiac,

  2006.11.15. 15:36

Már az uszoda is ingyen van!

Elgondolkodtató akciók...

Virtuális hasábjainkon számtalanszor beszámoltunk már a tengerentúli ingatlanpiacon tapasztalható lassulásról, ennek következményeiről, illetve megvizsgáltuk, hogy mi a helyzet hazánkban. Jelen összeállításunk célja ehhez kapcsolódóan a lakások értékesítésénél alkalmazott trükkök, csábító akciók feltérképezése, indulva az Egyesült Államokból, majd megvizsgálva a magyar piacot. Előre bocsátjuk, a szerencsésebbek ajándék autót vagy éppen ingyen uszodát is kaphatnak ingatlanjukhoz, extrém, illetve furfangos akciókért pedig nem kell átszelni az óceánt!
{{BANNER}}
Az amerikai National Association of Home Builders adatai szerint szeptemberben az építőipari szereplők 77%-a kínált vevőinek valamiféle ajándékot, kedvezményt, hogy könnyebben túladjon az ingatlanokon. Ez az arány egy évvel ezelőtt még 58%-os volt, ez is mutatja tehát, hogy nem a levegőbe beszélünk: a piacot jelenleg a vevők irányítják, az eladóknak pedig okosan kell reagálniuk a megváltozott erőviszonyokra. Mivel ezt elég ravaszul is teszik, érdemes lesz körülnéznünk.

Az USA-ban a társaságok 55%-a kínál ingyenesen olyan opciókat, mint például a parkosítás, kertrendezés (az NAHB adatai szerint ez a ráta tavaly csak 37%-os volt), a vállalatok 43%-a pedig átvállalja az előző ingatlan eladásához kapcsolódó költségeket.

Az építőipari cégek 44%-a csökkentette árait, 4%-uk új autót is ad a lakáshoz, míg 5%-uk ajándék utazással kecsegteti a vevőket. (Ezen a ponton ki kell emelni, hogy ez a 3 kérdés egy éve még annyira irreleváns volt, hogy a szövetség munkatársai fel sem tették a tagoknak!) Mindezek alapján nehezen vitatható, hogy a piacon a vevők meglehetősen kedvező alkupozícióba kerültek, kérdés hogy milyen trükkök hatására csábulnak el...

A kedvencek...

Nem meglepő, hogy amerikai mintára vettük át a konyhabútor és konyhagépek ajándékként való beszerelését, valamint a "speciálisan kedvező feltételek" mellett nyújtott hiteleket. Fontos persze megjegyezni, hogy a kedvezményeket soha nem árcsökkentésként hirdetik meg, mindig az kerül kihangsúlyozásra, hogy ugyanazért az árért többet kap a vevő.

Természetes, hogy az egykor spekulatív, mára leginkább lassulás mutató piacokon (pl. Kalifornia, Florida) nagyobb szerephez jutnak az ösztönzők, mint a relatíve stabil területeken. Ahol az építőipari cégek igyekeznek megszabadulni készleteiktől, ott hajlandóak autót vagy éppen ajándék uszodát is adni a vevőnek, csak minél hamarabb történjen meg az adásvétel. (Ösztönző jellegű kedvezmények persze mindenhol vannak, ezen szokványos marketing eszközöktől meg kell azonban különböztetni a nyíltan készletleépítést célzó akciókat!)

Az építőipari cégek ilyen környezetben alapvetően kétféle stratégiát követhetnek:
- a pénzáramlást szem előtt tartva, a profitráták csökkenése árán is igyekeznek akcióikkal minél hamarabb értékesíteni az ingatlanokat, vagy
- a piac felső rétegét megcélozva luxusingatlanokat próbál meg tartósan magas áron értékesíteni.

Az ingatlanközvetítők tapasztalatai szerint a vásárlók többsége fél, hogy egy drasztikusabb árcsökkenés előtt, pont rosszkor vesz ingatlant, ezért sokan inkább kivárnak. Az USA-ban akad, aki ajándék Honda Civic-kel szeretné meggyőzni a lézengő érdeklődőket, de már az sem ritka, hogy az ügynökök jutalékát 10%-os magasságba emelik.

Mindez persze 180 fokos fordulatot jelent az előző évhez képest, miközben a legtöbb vásárlónak egyetlen dolog számít: minél olcsóbban akar hozzájutni a lakáshoz, egy ajándék autótól ugyanis nem lesz alacsonyabb a havi törlesztése! 

Lássuk a hazai trükköket!

A Pénzcentrum.hu körkérdésére - érthető módon - a legtöbb ingatlanos cég képviselői csak nevük és társaságuk elhallgatásával válaszoltak, a következőkben így a telefonbeszélgetések tanulságait összegezzük.
{{BANNER}}
Az autós ajándékozást Magyarországon nem sok építőipari szereplő engedheti meg magának, arra azonban volt már példa, hogy az adott projekt vevői között kisorsoltak egy kocsit.

Ma már szinte standardnak számít, hogy az ügyvédi szolgáltatás díját "a cég állja" (más kérdés persze, hogy milyen mértékben hárítják ezt a vevőkre), valamint a konyhabútor ajándékba adása sem számít ritkaságnak. Utóbbi esetében megjegyezzük, hogy ez a tétel gyakorlatilag mindig beépül az árba, sok piaci szereplő viszont nem veszi fel kínálati palettájára a konyhabútort, mint ösztönzőt, hiszen az eltérő igények miatt rengeteg baj van vele és a tapasztalatok szerint végeredményben úgyis a vételár a döntő szempont.

Szintén széles körben elterjedt, hogy a vevő vihet anyagot, a kivitelező pedig megszabja, hogy miért cserébe mennyit lehet levonni a standard vételárból.

Mint megtudtuk, itthon is próbálnak a cégek furfangos dolgokat kitalálni, ugyanis egyre kevesebb a komoly vevő. "Míg régebben 10 betérőből 7-8 vásárolt lakást, addig mára ez az arány 1 körülire csökkent. A legtöbb érdeklődő komolytalan."

Egyes vállalatoknál bevett szokás, hogy a nehezebben értékesíthető földszinti lakásokat úgy teszik vonzóbbá, hogy a közös kertből elkerítenek nekik egy teraszt. Ezt kedvezményként tüntetik fel, holott gyakorlatilag a cégnek szinte nem kerül semmibe.

Általános tapasztalat, hogy a parkolóhelyek értékesítésével mindig gond van, így nem ritkán találkozhatunk olyan ajánlattal, hogy 1 parkolóhely listaáron történő megvételekor a 2. helyet ajándékba kapjuk. (A listaárak kialakítása persze ezzel számolva történik...)

 
Miskolc
 
Hírlevélre feliratkozás
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Kiemelt Ingatlan Iroda Ajánlásunk !
 
Ingatlan nyilvántartás
 
Termőföldről info.
 
Könyvajánló
 
Térkép
 
Pályázatok
 
Mértékegységek
 
Illetékek
 
Amire Szüksége lehet !
 
Adózással kapcsolatban
 
Nyomtatványok
 
Ingyen Telefonálás
 
Kereső rendszerek
 
Országos Média Hírek
 
Webkamerák
 
Weblap készítés
 
Statisztika
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
E-mail