Borsodi ingatlannal kapcsolatos információk

      BORSODI

   legnagyobb ingatlan

    adatbázis !   MIKSZ

Folyamatos feltöltés
 
Lakóparkok, Új építésű Társasházak
 
Ingatlan Szervezetek
 
Ingatlan Értékbecslők
 
Ingatlan Irodák Miskolcon
 
Önkormányzatok és szervezetei
 
Ingatlan irodák a megyében
 
Ügyvédi Irodák
 
Pénzintézetek
 
Ingatlan vásárlási hitelek
 
Földhivatalok
 
Cégbíróságok
 
Földmérők
 
Építész tervezők
 
Belső építészek
 
Megyei Médiák
 
Biztosítók
 
Államigazgatási portálok
 
Végrehajtással kapcsolatban
 
APEH által regisztrált számla kibocsátók
 
Aktuális híreinknél nem teszünk ki képeket, az oldal gyorsabb megnyitása érdekében.
Aktuális híreinknél nem teszünk ki képeket, az oldal gyorsabb megnyitása érdekében. : Hogyan adjuk el lakásunkat?

Hogyan adjuk el lakásunkat?

  2005.09.28. 08:28

Tanácsok a profitól (3.)

 Felmérni a konkurenciát, meghatározni azt az árat, melynek láttán a vevők versenyeznek majd az ingatlanért, majd a kellő időben piacra vinni a lakást - összegezhető az eladói oldal számára kívánatos stratégia. A tájékozódás során nem árt észben tartani: a hirdetésekben szereplő árak nem azonosak az adásvételi árakkal.

Az eladó számára az első lépés, hogy felmérje ingatlanának konkurenciáját. Vegyen hirdetési újságot, keresse fel az ingatlanirodákat, nézze meg a környék kínálatát - tanácsolja Kühne Kata, az Otthon Centrum franchise-hálózatának üzemeltetési igazgatója. Különösen fontos, hogy mikor és milyen áron hirdeti meg végül az ingatlant, azaz - szakzsargonnal - hogyan helyezi piacra.

A nem befektetői ingatlanvásárlás érzésekről szól - a vevő az alapján dönt, mennyire tetszik neki a lakás, ház. Bár mindenki jó üzletet akar kötni, de ha megtalálja élete otthonát, előjön belőle a vadászkutya-ösztön: ez kell nekem!

Óvatosan az árral!

Ha a tulajdonos úgy véli, van rá ideje, energiája, van hozzá kedve, belevághat egyedül is az értékesítésbe, vannak "született ingatlanosok". Ebben az esetben viszont nagyon át kell gondolni az árazást - hangsúlyozza a szakember. Ha túl ugyanis túl magas a meghirdetett ár, sok potenciális vevő már addig sem jut el, hogy kedve legyen megnézni az ingatlant.

A túlárazás hibáját sokan követik el, ami az eladás esélyét csökkenti, hiszen a nem eléggé "profi" vevők általában nem gondolkodnak úgy, hogy az eredetileg tervezettnél valamivel drágább ingatlanok között is körülnézzenek. (Ahogyan az korábbi cikkünkből kiderült: fontos, hogy a keresési folyamat elején a vevő merjen egy árkategóriával elmozdulni, azaz érdemes megnézni a tervezettnél 20-25 százalékkal olcsóbb és drágább ingatlanokat is.)

"A szomszéd mindig kétmillióval drágábban adja el"

A túlárazás hátterében alapvetően a valós piaci információk hiánya áll. A hirdetéseket, falragaszokat böngészve ugyanis a vevő a kínálati árakról tud csak tájékozódni, ám azt már nem látja, hogy nem a meghirdetett árakon kötik meg az adásvételi szerződéseket. Tipikus érv az eladók részéről az is, hogy a "szomszéd drágábban adta el az ugyanilyen lakását".

Tényleg el akarom adni?

Az időzítés nem csak a piac általános állapotához képest fontos. A tulajdonos akkor hirdesse meg ingatlanát, amikor valóban eldöntötte, hogy el akarja adni - tanácsolja a szakember. Hozzáteszi: annál rosszabb nincs, mint hogy hónapokig kelljen hirdetni egy lakást, házat. Az eredetileg rosszul belőtt árat az eladó mind lejjebb viszi, miközben a vevők bizalma egyre apad, ugyanis a fejlemények láttán felmerül bennük a kérdés: vajon mi baj lehet ezzel az ingatlannal?

Tanácsadók, 8-10 milliótól

A tanácsadók jellemzően a 8-10 millió forintos árszinttől induló ingatlanokkal foglalkoznak. Ennek több oka is van: egyrészt ez alatt nincs sok ingatlan, másrészt az alacsony árhoz képest nagyobb terhet jelent a tulajdonosnak a 3-4 százalékos jutalék, harmadrészt a közvetítőnek sem éri meg, hiszen bár a jutalék kicsi, ezekkel sincs kevesebb munka, mint a drágábbakkal.

Ha tanácsadó, legyen profi

Ha az eladó úgy dönt, hogy tanácsadót bíz meg az értékesítéssel, fontos az együttműködő magatartás. A vevőkért folytatott versenyben előnnyel indulnak az ingatlanokat megfelelő fotókkal bemutató irodák. A profi fényképek minden szónál többet mondanak: nem egy vevőt sikerül úgy eltántorítani, hogy a tulajdonos telefonon keresztül próbálja bemutatni az ingatlant.

Fogja meg a vevőt!

Az eladandó ingatlan legszebb arcát kell megmutatni, hiszen a belépő vevőjelöltet valaminek meg kell fognia. El kell tudnia képzelni, hová rakja majd a saját dolgait - ehhez rendnek kell lennie a lakásban, azaz az ingatlanból kell minél többet mutatni, nem a berendezésből. Ha a tulajdonos belátja, hogy bár érzelmek fűzik otthonához, az eladandó ingatlan mégis egy termék, amit ugyanúgy kell marketingelni, mint egy autót, akkor lakása, háza valóban konkurense lesz a többi ingatlannak.

Irreális ár - súlyos hiba

A profi tanácsadónak az árazás terén is komoly szerepe van: megmutatja a kínálati árakat, a valós üzletek során kialakult árakat, majd ezek alapján az eladóval együtt kialakítják az értékesítési stratégiát. Ahogyan a vevői oldalon, itt is alapvető tényező a motiváció, azaz el valóban el akarja adni ingatlanát a tulajdonos, vagy sem. Ha igen, olyan áron kell meghirdetni, hogy a vevők versenyezzenek érte. Csak a tanácsadó felkészültségén múlik, hogy megértesse az eladóval, mit veszít azzal, ha túl magas árral indít. Súlyos hiba, ha az irreálisan magas árhoz azzal a felkiáltással ragaszkodik az eladó, hogy "megpróbálom, hátha valaki ráakad".

Van persze olyan élethelyzet, hogy az eladó következő, kiszemelt ingatlana drágább, s ehhez igazítja eladandó tulajdonának árát. Ezt azonban a piac nem tolerálja, így a megvásárlandó és eladandó ingatlan közötti árkülönbség áthidalására mindig léteznie kell további forgatókönyveknek.

Gyöngyszemek - ahol a kereslet a meghatározó

Kevés olyan kuriózum ingatlan van, aminek nincs piaci ára. Ritka az olyan felkapott környék, ahol kínálat helyett a kereslet túlsúlya a meghatározó. A szakember tapasztalatai szerint minden kerületben két-három olyan utca van, amire mindez érvényes - ilyen például a Wekerle-telep. Ezeket a környékeket tipikusan egy-egy séta során fedezhetjük fel, de akik az adott kerületben élnek, tudnak ezekről az "oázisokról", s ha tehetik, próbálnak oda költözni, a már ott lakók viszont nehezen adnak el.

A nagy illetlenség

Egyszerűen illetlenség több vevőjelöltet egy időpontra hívni - hívja fel a figyelmet a szakember. Lehet, hogy átmenetileg kialakul valamiféle versenyhelyzet a potenciális vevők között, de úgysem a helyszínen döntenek, hanem később, hosszas mérlegelés után. Ez a megoldás stresszeli az eladót is, a tulajdonos ugyanis joggal tarthat attól, hogy valamelyik vevőre nem jut elég idő, nem lesz megfelelő a tájékoztatás.

A sűrű időzítés ugyanakkor megfelelő megoldás, lehet például félórás beosztással intézni a találkozókat, de itt is ügyelni kell arra, hogy ne találkozzanak a vevőjelöltek. Egy ilyen helyzet irányítása ugyanis könnyen kicsúszhat az eladó, tanácsadó kezéből.

Ádám Viktor

                                 

 
Miskolc
 
Hírlevélre feliratkozás
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Kiemelt Ingatlan Iroda Ajánlásunk !
 
Ingatlan nyilvántartás
 
Termőföldről info.
 
Könyvajánló
 
Térkép
 
Pályázatok
 
Mértékegységek
 
Illetékek
 
Amire Szüksége lehet !
 
Adózással kapcsolatban
 
Nyomtatványok
 
Ingyen Telefonálás
 
Kereső rendszerek
 
Országos Média Hírek
 
Webkamerák
 
Weblap készítés
 
Statisztika
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
E-mail