TOP 59
© Tilk László Géza 2005.09.13. 08:54
Avagy a vágyak és a valóság
A sajtóban megjelent, hogy szabályozni kívánják az ingatlanközvetítést. Az Ingatlanosok Napja alkalmából a tévében – no és a sajtóban - ott nyilatkoztak egyes ingatlanszakmai szervezetek képviselői. Megint felemelték a zászlót, hogy majd ők jól megmentenek bennünket itt az ingatlanpiacon a kóklerektől. Ám egy „befogott” kóklert sem tudtak felmutatni. Az emberben ilyenkor óhatatlanul felmerülnek a Dunánál, rakodópart lépcsőin elmerengő költő sorai, „mint fecseg a felszín és hallgat a mély”.
Mert kik is vannak a topon az ingatlanközvetítésben?
Ha igaz az, hogy az ingatlanközvetítésben az áru az ingatlan, és ha igaz az, hogy eladni piacgazdaságban csak úgy lehet, hogy hirdet az ember, akkor igaz az is, hogy akik a legtöbbet és a leghatékonyabb csatornákon hirdetnek, azok szánnak legtöbb pénzt reklámra és a reklámeszköz, azaz média erejétől függően ők forgalmazhatnak a legtöbbet.
Igaz az is, ez önmagában nem feltétlen jelenti az úgynevezett „minőséget” például azokat a lelkiismerettől túltengő és etikától duzzadó közvetítőket, akik máris megmentenék akár kéretlenül is a piacot a kóklerektől. Viszont a piaci részesedésre minden bizonnyal markánsan rámutat!
Az ember mosolyogva nézi a közlekedési rendőrök versenyét, ahol abban versengenek, ki tud legkecsesebben integetni. Megfigyelhető, hogy itt az ingatlanpiaci forgalomban vannak akik ott állnak a forgalom sűrűjében és vannak, akik kis mellékutcákban kecseskednek és mosolyognak szélesen. A forgalom meg zajlik. J
Pomádé király az ingatlanpiacon
Messziről jött ember akármit is mondhat. Így ma a médiában, így az ingatlanmédiában is ellenőrizetlenül úgy beszélhetnek – akit a médiamunkások ismernek – ahogy nem szégyellnek. Egyes megfigyelők szerint nem gyakran olyanok beszélnek valamiről, és nyilatkoznak, akik nincsenek is ott igazán a TOP-on a piacon. ( Közben meg osztogatják egymásnak a díjakat. Tisztelet a kivételnek! )
Pomádé király a mesében a valóságtól elrugaszkodott ember. Akinek az alattvalói beadják, hogy milyen szép is az új ruhája, holott a király meztelen. Ezt a jelenséget Tolcsvay László a Pomádé király c. dalában meg is zenésíti. ( Lásd: http://tolcsvay.tvnet.hu/mmedia.htm ) Érdemes meghallgatni. :)
Mi pedig így - az elhíresült Szeptember 11-én - vettük a fáradságot és a www.ingatlenexpressz.hu alapján mi is „megzenésítettük” ezt a jelenséget. Mi viszont nem a Pomádé királyt mutatjuk meg, aki – nem csak a mesében, hanem az ingatlanpiacon is meztelen - hanem a piac „királyait” azaz azokat az ingatlanügynökségeket, amelyek jelen vannak, mert szép számmal van „ruhájuk” azaz ajánlataik, és azt meg is mutatják!
Az Ingatlenexpressz Tükre
Azt hogy az EXPRESSZ lapcsoport ne lenne piacvezető az ingatlanos apróhirdetések vonatkozásában, felelőséggel senki nem állíthatja. Nem azért, mintha bárki perelné, egyszerűen azért, mert hülyeséget mondana. Megvizsgáltuk az ingatlanpiaci TARTALMAT, azaz a kínálatot. Úgy is mondhatnánk, hogy a piaci felhozatalt. Íme:
EXPRESSZ 89095 db |
Kínálat |
Lakóingatlanok |
73917 |
Kereskedelmi és ipari... |
3997 |
Szolgáltatás |
190 |
Egyéb ingatlanok |
4475 |
Ingatlant keres |
449 |
Ingatlant cserél |
176 |
Ingatlant kiad-bérel |
5903 |
No ez már valami.
TOP 59_2005-09-11
Már hogy neve is legyen a gyereknek, ennek a kis vizsgálatnak, ami ugye a „használhatóságra” ad mutatót, ahogy azt a Magyar Ingatlanmédia Szövetség programjába vette. Lásd: www.ingatlanmedia.info
Rejtő Jenőtől ismert az úgynevezett „alvilági klubok” szisztémája, ahol a börtönbüntetési idő szerint csoportosulnak a társadalom bizonyos elemei. Ez ugye egy jó fricskája az amerikai igazságszolgáltatásnak, ahol szemrebbenés nélkül kiosztanak az emberi életkort messze meghaladó fogva tartási időt, legalább is Rejtő regényei szerint. Ami ugye vitathatatlanul abszurd.
Mi most e vizsgálat kapcsán az ingatlanpiaci „klubokat” - a kínálati ajánlatszám szerint - alakítottuk ki.
Klub név |
Kínálat |
TOP 10 |
27937 |
Hatszázasok klubja |
4572 |
Ötszázasok klubja |
1067 |
Négyszázasok klubja |
2596 |
Háromszázasok klubja |
2449 |
Kétszázasok klubja |
2316 |
Százasok klubja |
3112 |
|
44049 |
Ebből megállapíthatjuk tehát azt, hogy az IngatlanExpressz tükrében az ingatlanügynökségek minimum a 60 %-ban „tolják be az árut” az Interneten. (Legalább is annak piacvezető ingatlanos portálján.)
Bang!
Ezzel ledőlt egy „elterjedt vélelem torony”, miszerint az ügynökségek piaci részesedése 15-20 % körül lenne. Erre is van dalos kedvű ajánlatunk a http://tolcsvay.tvnet.hu/mmedia.htm címen, a Babiloni csönd c. dallal. Ezt is érdemes meghallgatni.
Az Ingatlanügynökségek „klubjai” a kínálati ajánlat szerint
|