Borsodi ingatlannal kapcsolatos információk

      BORSODI

   legnagyobb ingatlan

    adatbázis !   MIKSZ

Folyamatos feltöltés
 
Lakóparkok, Új építésű Társasházak
 
Ingatlan Szervezetek
 
Ingatlan Értékbecslők
 
Ingatlan Irodák Miskolcon
 
Önkormányzatok és szervezetei
 
Ingatlan irodák a megyében
 
Ügyvédi Irodák
 
Pénzintézetek
 
Ingatlan vásárlási hitelek
 
Földhivatalok
 
Cégbíróságok
 
Földmérők
 
Építész tervezők
 
Belső építészek
 
Megyei Médiák
 
Biztosítók
 
Államigazgatási portálok
 
Végrehajtással kapcsolatban
 
APEH által regisztrált számla kibocsátók
 
Aktuális híreinknél nem teszünk ki képeket, az oldal gyorsabb megnyitása érdekében.
Aktuális híreinknél nem teszünk ki képeket, az oldal gyorsabb megnyitása érdekében. : Mit lehet tudni?

Mit lehet tudni?

  2005.09.08. 08:39

az ingatlanpiaci hirdetésekről és a közvetítőkről


Pillanatnyilag több mint 25.000 (huszonötezer) telefonszám szerepel a regisztrációban, s ez hétről-hétre kb. 80-100 számmal bővül.  Ebből a számból jelenleg 5.300 a vonalas telefonszám és csaknem 20.000 a mobilszám.
 
A piac emberi memóriával nem követhető
Tudjuk - többszázezer hirdetés számítógépes feldolgozása és analizálása alapján - hogy az újságokban aznap megjelent (budapesti és környékbeli használt lakóingatlanokra és telkekre vonatkozó) ingatlanhirdetéseknek csak durván 35-40 százaléka új hirdetés, ami aznap jelent meg először. Tehát, ha egy ingatlankereső akár reggel 7 órakor kinéz egy neki tetsző hirdetést az aznapi újságból, nagyon nagy a valószínűsége annak, hogy nem ő lesz az első érdeklődő, sőt lehet, hogy a hirdetés előző megjelenése kapcsán a kinézett ingatlan már gazdára is talált. Tapasztalják ezt természetesen a rendszeresen Expresszt böngészők is, és - amennyiben elsősorban a friss hirdetések érdeklik őket - igyekeznek a már korábban is megjelent hirdetéseket felismerni és kihagyni, de emberi memóriával ez csak  véletlenszerűen, részlegesen sikerülhet.
 
Hirdetésismétlődések
Tudjuk, az ismétlésjelzés feladatát csak olyan ingatlaninformatikai szolgáltatás tudja módszeresen elvégezni, mely a fent említett összes újság ingatlanhirdetéseit folyamatosan, napról-napra rögzíti és feldolgozza, s számítástechnikai elemző módszerekkel mutatja ki, hogy mely hirdetés jelent meg aznap először, illetve az egyes hirdetések hányadszor jelentek meg.
 
Helymeghatározás
A hirdetéseknek csak kb. 50 %-ában adnak meg konkrét helymeghatározást (utca-, út- vagy térnevet). További 30%-ban megadnak városrészt (Rózsadomb, Zugló, stb.), vagy a körülírják a helyet (pl. Zsinagóga-környéki, Műszaki Egyetem mellett), s a hirdetések durván 20%-ban semmilyen helymeghatározás nincs a kerületen kívül (néha még az sincs).  Ennek (a nyugat-európai hirdetésekben szinte ismeretlen) jelenségnek oka lehet a hirdetési díj minimalizálására való törekvés, a közismerten előnytelen hely  (pl. zajos utca) eltitkolása, vagy a zaklatásoktól, esetleg betörésektől való félelem.
 
Irányár
Az irányárat a hirdetések kb. 90 %-ában adják meg. A fennmaradó 10 % nyilván magyarázható azzal, hogy a hirdetők egy része személyes kontaktusteremtés során szeretné alkupozícióját felmérni.
 
Alapterület
Az alapterületet a hirdetések kb. 85 %-ában, a szobaszámot kb. 55%-ában adják meg. A hirdetések 6 %-ában sem alapterület, sem szobaszám nem szerepel, ami nyilván a hirdető gyakorlatiatlanságát tükrözi, hiszen a lakásnagyság megadásán nem lehet „spórolni”, a keresők alapvető orientálása nélkül az egész hirdetés oka-fogyottá válhat.
 
Emelet
Az emeletet vagy szintet csak a lakások kb. 12 %-ában adják meg, ami szintén a takarékossággal függhet össze. Érdekes viszont, hogy a 2.-3.-4. emeletek liftnélküliségét mindig megadják, nyilván a hirdetők nem akarják, hogy az érdeklődő első látogatása egy előre nem tudott kellemetlen tényezővel kezdődjön.
 
A lakásokhoz köthető egyéb szolgáltatások
Érdekes a hirdetésekben nyomon követni a az  technikai, szociális és pénzügyi viszonyok általános változását. Például a korábban oly fontos ’telefonos’ jelző mostanra érthetően eltűnt a hirdetésekből, helyét átvették a ’légkondis’, ’riasztós’, ’ADSL’, ’jakuzzi’, stb. szavak. 5-6 éve még ritkán utaltak a hirdetések a lakás gazdaságos üzemeltetésére, ma nagyon sűrűn előfordulnak a ’vízórás’,  ’külön mérős’, ’alacsony rezsijű’ kifejezések. Sőt tendálunk a nyugat-európai hirdetési minták felé, melyekben a lakás rezsiköltségét számszerűen ugyanúgy megadják, mint az alapterületet vagy az irányárat.
Míg a rendszerváltozás után még jó pár évig gyakori volt a munkahelyi telefon megadása, sokszor mellékállomással, hívható  ’munkaidőben’ megjegyzéssel, ez a megoldás a mai feszes munkaerőpiac idején már ritkább. A vonalas telefonszámok megadását érthetően növekvő arányban váltja fel a mobil telefonszámok megadása.  Honlapon közzétett fotókra ma már magánhirdetések is szoktak hivatkozni. Ugyancsak a kedvező hitelfelvételi lehetőségekkel párhuzamosan jelent meg a hirdetésekben a „hitelt megvárjuk” kifejezés.
 
Szövegezés
A szövegezés stílusáról általában kiderül a hirdető praktikussága, hirdetésben való gyakorlata (vagy ennek ellenkezője). A jól szerkesztett hirdetésben általában kevés szóval megadják az alapparamétereket (hely, irányár, alapterület, telefonszám) valamint azokat az adottságokat, melyek változtathatatlanok: pl. panoráma, erkély, garázs, s a lakás felújított vagy felújítandó állapotát. Vannak ezzel szemben olyan hirdetések, melyek költséget nem kímélve taglalnak a konyha beépítésétől kezdve a tárolókig sok mindent, de a lakás alapterületét nem tudjuk meg belőlük.
 
Tulajdonos vagy közvetítő?
Nálunk a hirdetésekben nem kötelező utalni a hirdető ingatlanközvetítő voltára, s a gyakorlatban is csak ritkán történik utalás erre. Így a lakáskeresőknek egy-egy hirdetés telefonszámának tárcsázásakor általában fogalma sem lehet arról, hogy tulajdonos, vagy ingatlanközvetítő fog-e jelentkezni a vonal másik végén. Lehet persze memorizálni, vagy feljegyezni a sűrűn előforduló telefonszámokat, mint nagy valószínűséggel közvetítői számokat (próbálják is ezt sokan tenni), de a Budapesten dolgozó tízezernél jóval több ingatlanügynök összes telefonszámának kigyűjtése kézi eszközökkel meglehetősen reménytelen feladat. Ezen a problémán ismét csak olyan  ingatlaninformatikai szolgáltatás tud segíteni, mely az összes érintett újság ingatlanhirdetéseit folyamatosan  feldolgozza, s számítástechnikai elemzés eredményeképpen ingatlanközvetítőként regisztrálja azokat a telefonszámokat, melyeken több ingatlant hirdetnek. Professzionálisan csak olyan ingatlaninformatikai szolgáltatás képes erre, mely az összes érintett újság ingatlanhirdetéseit folyamatosan feldolgozza, s számítástechnikai elemzés eredményeképpen közvetítőként regisztrálja azokat a telefonszámokat, melyeken több ingatlant hirdetnek.
 
Hány ingatlanközvetítő működik a piacon?
Azért állíthatjuk ezt bizonyosan, mert a kiadott és publikus cégjegyzékekből, telefonkönyvekből, szakmai kiadványokból (könyv, honlap és CD formát is beleértve) legfeljebb 6-800 ingatlanközvetítői telefonszám gyűjthető ki, míg az  erre szakosodott ingatlaninformatikai szolgáltatások  gyűjteményében pillanatnyilag több mint 25.000 (huszonötezer) telefonszám szerepel, s ez hétről-hétre kb. 80-100 számmal bővül.  Ebből a számból jelenleg 5.300 a vonalas telefonszám és csaknem 20.000 a mobilszám.
© dr. Gáspár J. Zoltán - Tilk László Géza

 
Miskolc
 
Hírlevélre feliratkozás
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Kiemelt Ingatlan Iroda Ajánlásunk !
 
Ingatlan nyilvántartás
 
Termőföldről info.
 
Könyvajánló
 
Térkép
 
Pályázatok
 
Mértékegységek
 
Illetékek
 
Amire Szüksége lehet !
 
Adózással kapcsolatban
 
Nyomtatványok
 
Ingyen Telefonálás
 
Kereső rendszerek
 
Országos Média Hírek
 
Webkamerák
 
Weblap készítés
 
Statisztika
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
E-mail